A határon túl is népszerűsítették a Balatont
Erdélyből érkezett gyerekek és szüleik különleges feladatra vállalkoztak. Saját maguk váltak néhány napra reklámszakemberré. Egy speciális kampány keretén belül a Balatont reklámozták.
A program elsődleges célja az volt, hogy a Kárpát-medencében élő gyermekek és szüleik anyaországgal és a más országokban élő magyarokkal való kapcsolattartásának elősegítse. A program célja volt, hogy hozzájáruljanak a kárpát-medencei magyarság nemzeti közösségtudatának erősödéséhez. Főként azok körében, akiket leginkább veszélyeztet az, hogy elvesztik magyar identitásukat. Olyan programokat szerveztek, amelyek segítségével a vegyes házasságban született gyermekek kedvet kaphattak ahhoz, hogy magyarul is megtanuljanak.
A balatoni pihenés és fürdőzés mellett, a programban részvevők olyan aktivitásokon vehettek részt, amelyek segítettek abban, hogy valóban tartalmas legyen az itt töltött egy hét. Élményeikről saját blogjukban, illetve a közösségi oldalakon is hírt kellett adniuk. Újságírók és PR szakemberek segítségével még abban is közre kellett működniük, hogy az eseményekről hírt kapjanak a Erdély, Vajdaság, Felvidék és Burgenland, azaz az ott lakó magyar kisebbség által olvasott online médiumok és újságok is.