2014. nov 17.

El a kezekkel a Mikulástól!

írta: dreamtravel
El a kezekkel a Mikulástól!

A rasszizmus ellen tiltakozik Sütibank. Idén több adventi vásárban is árulják majd azokat a süteményeket, amelyeket színes bőrű Mikulások díszítenek. Lesz majd „kínai”, „aboriginal” „eszkimó” „indián” és „roma” Mikulás is.  Az édességekből befolyt összeget jótékony célra fordítják. Mint ismert, a Sütibankot tavaly hozták létre, akkor Rama-fatörzsszeletet árultak és 1.000.000 Ft értékben vásároltak tűzifát az édességek  árából.

japan.JPG

Idén a Rama- fatörzsszelet mellett, azért árulnak szines bőrű Mikulásokkal díszített süteményeket, mert szeretnének tiltakozni az emberi butaság ellen. Tegnap több ezer gyerek várta Hollandiában a télapó érkezését. Ezt az eseményt azonban sokan politikai célokra használták fel. Tüntetést szerveztek a gyermekprogram helyszínére és a rendőröknek kellett beavatkozniuk. A demonstrációt azért tartották, szerintük a holland Mikulást kísérő Fekete Péter a rasszizmus jelképe.

 

blacksa.JPG

 

A Sütibank akciójának célja, hogy megmutassuk, a világban sok helyen szül vitákat a rasszizmus, az emberi intolerancia. Mindez olyan helyeken is felüti fejét, ahol egyébként semmi értelme nincs az ilyen vitának. Ilyen például a mesék világa! Nem sok értelme van arról vitázni, hogy milyen bőrszíne van a Mikulásnak. Hollandia mellett, az USA-ban is minden évben számos cikk jelenik meg arról, hogy egyes iskolákban a pedagógusok szakmai hiányosságai, előítéletei (!) miatt, sok gyerek fakad sírva, mert a tanár azt mondja nekik, csak fehér ember lehet a Mikulás! Ezzel a tanárok azt sugallják, az ázsiai és az afroamerikai gyerekeknek nincs joguk hinni a Mikulásban. (Forrás: CNN/Nol 2013.) Ezeket a vitákat a média is gerjeszti, a Fox News tavaly elbocsájtotta egyik riporterét, mert élő adásban fejtette ki ezzel a kérdéssel kapcsolatban, meglehetősen rasszista véleményét. (forrás: Fox News/444.hu). Amerikában a vitát Aisha Harris cikke indította el a Slate online magazinban. A szerző számára fekete kislányként nagyon sok lelki problémát, frusztrációt okozott, hogy karácsony környékén mindenütt fehér Mikulásokat látott. Kivéve otthon, ahol családi körben a Mikulás fekete volt. Ő viszont akkoriban nem értette a különbséget, úgy érezte, az „ő Mikulásuk” valahogy nem olyan jó, mint a többieké. Harris szerint sok millió fekete kisgyereknek okoz komplexusokat a mai napig, hogy a Mikulás „alapból” fehér férfi.

szalon.JPG

A Sütibanknak egyébként nem ez az egyetlen kampánya az idei karácsonyi szezonban. Néhány hete, több üzletlánccal karöltve dobta piacra azt a szaloncukrot, amellyel a magyar fürdőket, az utazást szeretnék népszerűsíteni.  A figyelemfelhívó akció szervezői 300.000 fürdőjegyet rejtettek szaloncukrok papírjába. Az édességekbe csomagolt ajándékokkal azt szeretnénk segíteni, hogy magyarok valóban megvalósíthassák 2015-ös egészségmegőrzéssel, fogyókúrával kapcsolatos terveiket. - olvasható a www.orszagossutibank.hu elnevezésű akció honlapján. A Sütibank szaloncukorja a kiemelt CBA, Real üzletben, valamint mintegy száz független kisboltban is kapható. A szervezők azt ígérik, hogy szaloncukor olyan kistelepüléseken is elérhető lesz, amelyekben már évek óta nincs egyetlen kisbolt sem.

Szólj hozzá